Sivut

sunnuntai 21. helmikuuta 2016

Ville Ranta: Köyhän miehen Jerusalem

Olen lykännyt Ville Rannan Köyhän miehen Jerusalemista (2014) kirjoittamista pitkään lukemisen jälkeen. Ehkä siksi, että jotenkin en kokenut olevani kohderyhmää, tai koin sarjakuvan lukemisen vaikeaksi, vaikka periaatteessa sarjakuvien lukemisesta pidänkin.

"Tämä ei ole paljastuskirja eikä rankka tilitys, ei jännittävä kertomus eikä aikalaiskuvaus. Tämä on kysymys, jonka minä esitän elämälle: Miksi neroutta ei esiinny paljon missään, mutta keskinkertaisuutta ja S-marketteja on kaikkialla – ihan kaikkialla? Miksi vanhenen näin nopeasti? Ja ennen kaikkea: Miksi minulle tulee koko ajan lisää lapsia?" Takakansiteksti oli jotenkin kiinnostava, mutta kirjan sisältö ei vetänyt minua mukaansa.



Köyhän miehen Jerusalem on hidastempoinen pohdinta, joka ei oikein vakuuttanut minua, ja olen siitä hieman pahoillani.

Merkkaan tällä kuitenkin Helmet-lukuhaasteesta kohdan "sarjakuva".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti