Sivut

keskiviikko 1. maaliskuuta 2017

Tuija Lehtinen: Missä olet, Sara?

Heti sopivassa välissä mä nakkaisin DVD:llä vesilintua tai upottaisin sen lintujen juoma-altaaseen tupakantumppien sekaan. Kyllä mä yhden kundin osaisin hävittää, ja mitä siitä, että Inkeri ottaisi menetyksen raskaasti. Sen Rauskin vanhemmista puhumattakaan. Mä tulvahdin täyteen pahaa tahtoa, ja se oli erittäin elähdyttävä tunne. Mä olin uudelleen syntynyt siskon perkele!

Tuija Lehtisen Missä olet, Sara? (2009) kertoo Pinjasta, kymmenen vuotta aiemmin julkaistujen Sara-kirjojen pikkusiskosta. Pinja tuskin muistaa kadonnutta Sara-siskoaan, mutta kuulee jatkuvasti muistuttavansa tätä. Pinja ryhtyy penkomaan asiaa ja selvittämään mihin sisko on kadonnut, ja mitä hänen elämässään oikein on tapahtunut. Äiti on kauhuissaan seuratessaan Pinjan muodonmuutosta: joutuuko hän kokemaan kaiken uudestaan?



Nostalgiapaukkuna Missä olet, Sara? kyllä menettelee, mutta omilla jaloillaan se ei valitettavasti seiso.

Osallistuu myös Uudelleen luettua -lukuhaasteeseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti